Anne

Wat een leuke fotoshoot was dit! Met Anne verschillende belichtingen en stijlen geprobeerd!

Begraafplaats

Dit is een fotoserie die ik gemaakt heb voor een expositie met het thema “Human Landscape”ik heb het thema wel wat letterlijk genomen…

Mier

Dit schaalmodel van een mier heb ik op een tak gefotografeerd. Daarna heb ik een tweede foto samengevoegd tot één geheel.

Tijd

Deze foto is gemaakt met een macrolens die door een paar tandwielen heen de foto heeft genomen.Het horloge is belicht met twee gekleurde lampjes en een lange belichtingstijd.

Vogels

Deze vogels heb ik gefotografeerd bij Natura Docet.Het zijn opgezette vogels die te zien zijn in de vitrines van dewonderkamer.

HOT!

Ik heb een grote vintage speelgoedgorilla een hete peper gegeven πŸ™‚Met een rode lamp erachter en een witte lamp aan de voorkant geeft dit wel een mooi effect…Nog een beetje water aan de peper en klaar!

Audi RS6 fotoshoot

Superleuk om eens een stoere auto te mogen fotograferen.De foto bestaat uit een stuk of 14 losse foto’s die samen decomplete foto vormen. Ik heb gekleurde lampen en een rookmachine gebruikt!

Icequeen

Fotoshoot met het thema: IcequeenWe hebben gebruik gemaakt van een echte sneeuwuil!

Tentakel

Ik heb een 3D geprinte tentakel creatief op de foto gezet!Een plastic bak met blauw water en afwasmiddel met daarachter een paar plastic zakjes πŸ™‚

Fotoshoot

Wat een leuke fotoshoot was dit! Met een beamer hebben we patronen geprojecteerd πŸ™‚

Zwarte vitamines

Thema: zwart op zwart. Het fruit heb ik zwart gespoten met een spuitbus.De verschillende soorten fruit zijn vastgezet met satΓ©prikkers πŸ™‚

Goblins Alley

Een keer iets nieuws… Voor VW Studio heb ik een video-slideshowmogen maken: New Wizarding World of Harry Potter Inspired Tour!

May the force be with you!

Ik heb een paar oude speelgoed ruimteschepen op de foto gezet: Een X-wing en een Tie fighter! Ik heb zand, poedersuiker, visdraad en kunstsneeuw gebruikt om de foto’s te maken πŸ™‚

Vlieg

Gisteravond zat deze vlieg op onze kraan…  Ik heb hem met een oude omgekeerde 35mm lens en een led lampje op de foto gezet!

Fotoshoot met Mariska

Wat een topmodel! Het was de tweede keer dat ze een fotoshoot had gedaan. Ik heb verschillende lichtbronnen gebruikt, zelfs een beamer!

Fotothema: Mistig!

Het maandthema op de fotoclub was mistig!Een miniatuurtreintje, een huisje, rails, een kleurenfoto als achtergronden natuurlijk de rook (mist) machine heb ik gebruikt om tot dit resultaat te komen:

Nieuwe auto!

Dit zijn foto’s van de nieuwe auto die ik heb gekocht:Ohja: en even een “achter de schermen” foto erbij  πŸ™‚

Mijn vader

Vorige week heb ik mijn vader op de foto gezet in het uniformvan het Muziekcorps der voormalige Schutterij.Het moest een statige foto worden en dat is gelukt!

Just married!

Afgelopen vrijdag heb ik een huwelijksreportage gemaakt met een heel leuk stel op een superlocatie met mooi weer! Hier staan de rest van de foto’s:https://www.patrickvanderhorst.nl/?page_id=20

Zwart wit

Vorige week heb ik een hele leuke fotoshoot gehad met Emmely! We hebben een hele serie mooie zwart wit foto’s gemaakt. Zie hier een deel van het resultaat:

The Beast!

Dit is mijn nieuwste aanwinst: De Canon 80-200 f/2.8 LHet schijnt een superscherpe en vooral sterke lens te zijn…Hierbij een leuke review:http://kenrockwell.com/canon/lenses/80-200mm-f28.htm

PUCH fietsen fotoshoot

Enkele weken geleden heb ik een serie foto’s gemaakt voor de 2016 collectie van PUCH fietsen!Vijf modellen een visagiste en drie locaties in één dag!Een hele uitdaging maar onzettend leuk om te doen. Hier staan nog meer foto’s: https://www.patrickvanderhorst.nl/?page_id=370

Zeiss Ikon Nettar

Gisteren heb ik een 6×6 rolfilm laten ontwikkelen met foto’s die ik vorig jaar gemaakt heb met een vintage Zeiss Ikon Nettar. Alles moest handmatig ingesteld en gemeten worden.Nu nog een manier bedenken om ze te laten digitaliseren…

Paard in het bos

Dit weekend heb ik een foto gemaakt van Emmely op een paard!Om deze foto te kunnen maken heb ik een grote Octagon diffuser van 1.20m gebruikt met daarin twee speedlites op vol vermogen. Achter het paard in de bosjes ligt een rookmachine die werkt op een grote accu met een vermogen van 220v!Voor het paard […]

Nieuw project!

De bouw van ons winkelcentrum is van start gegaan. Ik probeer een paar keer per week foto’s te maken van de vorderingen. Op de Facebookpagina “Hart van Stokhorst” die ik hier voor heb gestart laat ik ze aan iedereen zien! https://www.facebook.com/pages/Hart-van-Stokhorst/705400802914813

Photoshop

Een vrij lastig Photoshopklusje…Het vrijstaand maken (uitknippen) van een modelom er daarna een nieuwe achtergrond achter te kunnen plaatsen.

Amsterdam

Amsterdam, wolken, en de eerste foto’s met de nieuwe camera door een raampje vanuit: http://www.huismarseille.nl/

PUCH fietsen fotoshoot

Vorige week heb ik een fotoshoot gehad met niemand minder dan Beertje van Beers!Ontzettend leuk om te doen!Het ging om de presentatie van een nieuwe e-bike van het merk PUCH!